چهره نورانی برای نماز شب خوان واقعی

بسم الله الرحمن الرحیم

الان که این مقاله را می‌نویسم ۲۵ روز دوره آموزش ما در پادگان امام حسین در حال اتمام است. این پادگان از نظر آموزشی هم روی جنبه معنوی و عقیدتی بر روی بچه‌هایی که از چهره اکثر آنها نور می‌بارد (کسی که نماز شب را برای خدا به جا ‌آورد خدا هم چهره او را نورانی می‌گرداند) کار می‌کند و هم جنبه مادی برای مقابله با دشمنان قرآن (و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه) بچه‌ها را آماده نبرد با متجاوزین کافر می‌کند. هر لحظه و هر تکه و گوشه این جا درس است. این حرف یکی از برادران را فراموش نمی‌کنم که گفت اگر اینجا خودتان را نسازید خود را دیگر نمی‌توانید بسازید ولی آیا من در تقریباً دوره آموزش خود را ساخته‌ام؟؟ جواب  آن یک کلمه بیشتر نیست و آن اینکه آنطور هنوز «نه».

سه روز اردوی لشگرک نیز امروز پایان یافت و احتمالاً امشب مانور (حدوداً ۵/۱ شب) ما را به لشگرک می‌برند ولی در آنجا برای عملیات تیرجنگی به بچه‌ها می‌دهند وامکان دارد بچه‌ها زخمی یا شهید شوند. ولی به هرحال من هم شاید یکی از آنها باشم و به همین خاطر این وصیت نامه را به جا می‌گذارم.

 

بسم الرب الشهداء و الصدیقین انالله وانا الیه راجعون

اکنون که من از میان شما رفته‌ام هرگز نگران نباشید بلکه فقط نگران گناهان من باشید و از خدا برایم طلب بخشش کنید که از خشم خدا سخت می‌ترسم در حالی که به رحمت او نیز چشم دوخته‌ام.

پدر و مادر عزیزم! می‌دانم که زحمت زیادی برای بزرگ کردن من کشیده‌اید اما اجرش را از خدا بخواهید. این خواست خدا بود که فرزند شما در این راه برود و در این راه انشاءالله هم شهید شود. از شما می‌خواهم که هیچ اندوه نخورید و اگر هم خواستید گریه کنید برای امام حسین و اصحاب او و شهید مظلوم بهشتی و یارانش و رجایی و باهنر و مخلصانی چون آنها که عاشقانه جان باختند گریه کنید.

کاظم! سعی کن بر خلاف من عوض حرف زدن بیشتر عمل کنی و عوض عمل کردن بدون اخلاص با اخلاص کار کنی هر چند هم کم باشد. برادم سعی کن نمازت را لله و با توجه به الله بخوانی و اگر می‌خواهی خودسازی کنی اول از همه نمازت را درست کن که اگر نمازت قبول نشود دیگر اعمالت بیهوده است و قبول نمی‌شود. سعی کن بیشتر و همیشه به یاد مرگ و معاد باشی که معاد بهترین پشتوانه عمل است. در هنگامی که میخواهی گناه کنی به یاد معاد بیفت. برادرم سعی کن راهت را مشخص کنی و تا میتوانی از لهو و لعب دوری کن که دنیا بسیار زود می‌گذرد و به قول یکی از برادران اگر انسان به طور معمولی ۶۰ سال عمر کند و ۸ ساعت در شبانه روز بخوابد ۲۰ سال از عمرش را درخواب و بخبری گذرانده.

خدایا ما در چه بخبری هستیم که خود نمی‌دانیم؟! برادرم سعی کن به پدر و مادرت بیشتر محبت داشته باشی و برای آنها دعای خیر کنی.

فاطمه و فخرالدین! تا می‌توانید درستان را بخوانید و برای خدا درس بخوانید نه برای نمره که نمره هیچ سودی ندارد جز اینکه ورق پاره‌ای بیش نیست. تا می‌توانید به نماز و روزه، ولایت و ولایت فقیه اهمیت دهید.

احتیاطاً سه ماه روزه و ۲ سال نماز بگویید برایم به جا بیاورند. تا می‌توانید قرآن مخصوصاً با قرائت برایم بخوانید. امام و رزمندگان را دعا کنید و در راهپیمایی‌ها، نماز جمعه و نماز جماعت شرکت کنید.

التماس دعا

فرزند کوچک خانواده، برادر کوچک و ملتمس دعا

صادق

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *